Mire ügyeljünk méregtelenítéskor?

Itt a tavasz, a méregtelenítés ideje. Rengeteg módszerből válogathatunk (újdonság pl. a Távol-Keleten már régóta használt tapasz), azonban nem árt, ha tudjuk, a méregtelenítésnek is vannak veszélyei, ellenjavallatai. Fontos, hogy ne essünk túlzásokba és helyesen mérjük fel akaraterőnket, lemondási képességünket.

Méregtelenítés során a felgyűlt méreg- és salakanyagok távoznak szervezetünkből. A rendszeres salaktalanítás hasznos lehet, de csak ha nem drasztikusan, szélsőségesen és hosszú ideig végezzük. Többféle kúra létezik, de legtöbbjüknek közös jellemzője a bő folyadékfogyasztás és a szilárd táplálék csökkentett bevitele.
1924
A tisztítókúrák még az erős, egészséges szervezetre is komoly megterhelést rónak (lehetőleg szabadnapokra tegyük őket). Mielőtt belefognánk a méregtelenítésbe, érdemes a kezelőorvos véleményét kikérni. Többnapos léböjtkúrát orvosi támogatás mellett végezzünk.
Tipikusan tilos a méregtelenítés a következő esetekben: terhesség, szoptatás, gyermekkor, időskor, cukorbetegség, szívelégtelenség, egyes pszichiátriai és urológiai betegségek, legyengült immunrendszer.
Ha “megtisztult” a szervezetünk, akkor immunrendszerünk, sejt- és szövetregenerálódásunk hatékonyabb lesz.
2017-01-27T16:57:12+00:00 Kategóriák: Életmód|Címkék: , , |